20 Haziran 2012 Çarşamba

Aklımı mı Kaçırıyorum ? - #4

Epeydir aklımı mı kaçırıyorum postlarına ara vermiştim.Aslında bu postlarda eğlenceli bir dille toplumsal şikayetlerimi paylaşıyorum.Ne kadar az paylaşsam o kadar iyi zira sıklığı benim şikayetlerimin artması anlamına geliyor...Bu kez postumuza konu olan etken : Esnaflar !


Geçenlerde iş çıkışı bir baş ağrısına tutuldum,eve gidene kadar akla karayı seçtim resmen...Caddede bir eczaneye uğradım tansiyonumu ölçtürmek için.Tansiyonumu ölçtürmek istiyorum dedim.Tezgahtar kapatıyoruz dedi ! Zaten ağrıdan iyice sinirlerim tepemde '' Bir ölçüm saatler alıyor haklısın,senin tansiyonun çok çıkmış anlaşılan terbiyesiz '' diyerek terkettim eczaneyi.Eve gittiğim yolun üstünde.Aslında geçen senede bir ilaç kullanımı hakkında bilgi almak için uğradığımda böyle sorumsuz davranmışlardı.Akılsızlık bendeki uğrayıp medet umdum onlardan.Hıncımı alamadım daha,nasıl bir arıza çıkarsamda rahatlasam diye düşünüyorum o derece gıcık oldum.Eczacılar o kadar okuyup kendilerine eczane açıyorlar ama kimi zaman öyle bilgisiz,saygısız insanları çalıştırıyorlar ki bir dükkanın ana öğesi olan müşterileri kaybediyorlar...
Aksine çok iyi olanlarıda var.Farklı ambalaja sahip 2 aynı ilaç için ( içindeki adetler farklı ) fiyat olarak hangisi daha avantajlıysa onu öneriyor.Kapanış saatindeyse bile hastanın işi görülsün diye bir kaç dakikasını vermekten kaçınmayan eczacılarda tanıyorum.
Unutmadan eczanelere dair başka bir memnuniyetsizliğim ise nöbetçi olmalarına karşılık reçetede yazılı 4 ilaçtan 3ünü sağlayamamaları.Sen nöbetçi olmuşsunda ne işime yaramışsın arkadaşım.Eczane dediğin tam donanımlı olmalı.Ana depodaki üretim aksaklıkları dışında eczanelerde oluşan ilaç eksikliğine neden olan hiç bir etken benim bu görüşümü değiştiremez.Bu o eczanenin stoklarının gidişatını takip etmemesini gösterir.Bu orantıyı kuramayan bir eczane çalışanının verdiği ilaca nasıl güvenirim ki ben...
Her sektörde böyle bu.Örnekler o kadar artırılabilir ki ... Müşteri memnun olduğu sürece sadakatinide sağlamak inanın çok kolay.
Evin yakınında bir çok çiğ köfteci var.Onlarada zorluk olmasın diye en yakın olandan eve servis sipariş ettik.Gelen pakette gelişigüzel konulmuş köfteler,sararmış yeşillikler vardı.Böyle bir sunumda köfte ne kadar lezzetlide olsa gözüm görmüyor.İlk ve son kez alım yapacağım mekanlar arasına ekledim.Dün akşam farklı bir yerden sipariş verdik.Aslında geçen sene kendim almaya gittiğimde çok ısınmıştım çalışanlara falan.Yeni hizmet vermeye başladıklarını,evlere servislerinin olduğunu söylemişlerdi.Köftenin yapım yeri ve malzemeleri hakkında bilgi vermişlerdi.Ayrıca acı ve acısız iki seçenek sunabiliyorlardı.Ama aklımdan çıkmış.Geçen aldığım yerdeki memnuniyetsizliğimden dolayı bu kez siparişimizi onlardan yana kullandık.Sipariş gayet hızlı geldi.Köfteler gayet düzgün ve eşit dizilmişti.Yeşilliklerinin bulunduğu paket üstünde ' bol su ile yıkanmıştır,lütfen sizde bir kez yıkayınız ' diye bir ibare yapıştırılmıştı.Tüm sosları yanında olduğu gibi birde turşuda göndermişlerdi.Ayrıca ıslak-kuru mendilleri ve buz dolabı için mıknatıslı kartvizitlerinide eklemişlerdi.Arada fiyat farkı yok,lezzet olarak yarışamazlar,çalışanları temiz ve saygılı.Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz ?
Çok iyi esnaflar olduğu gibi 10 kuruşun hesabını yapanlarda var...Hakkı dışında bir şey istemeyenler olduğu gibi limona su enjekte edip satanlarda var...
Allah tüketicinin yanında olan tüm esnafların işlerini artırsın ;)

2 yorum:

  1. Toplumumuzun kanayan yarasına parmak bastığın için sana şükranlarımı sunuyorum. Gayet güzel bir noktaya parmak bastığını söylemeliyim.

    YanıtlaSil
  2. Bu yazıya bende toplumsal msjlar vererek katılmak istiyordum ama , lakin saat bir bucuk nerden buluruz çiğ köfteyi bu saatde ya üff canım çok çekti

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Ezginin Günlüğü için çok değerli , iyiki varsınız ;)